איך לתכנן נכון אי למטבחים כפריים?

איך לתכנן נכון אי למטבחים כפריים?

חולמת לשדרג את המטבח שלך? אל תשכחי להכניס את הטרנד הרווח היום בתחום עיצוב המטבחים – אי למטבחים כפריים. ראשיתו של האי המטבחי במטבחים הכפריים של אירופה ששילבו יופי, פרקטיקה וחיבור לטבע עם השימוש בעץ כחומר עבודה עיקרי. יש שלל סגנונות של מטבחים כפריים אירופאיים, שלכל אחד מהם האיפיון שלו, אך כל הסגנונות שירתו בסופו של דבר את אותן מטרות. ואכן האי המטבחי הוא פריט המוסיף יופי רב למטבח, הוא שימושי ביותר עם אפשרויות האחסון הנוספות שהוא מאפשר, וגם מבחינת תוספת משטח עבודה. ישנם איים המשמשים גם כמקום לאכילה, כתחליף לשולחן.

איך יודעים מה הגודל המתאים?

כשמתכננים תוספת של אי למטבח כפרי, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. הדבר הראשון הוא להבין אילו צרכים או שימושים אנו רוצים שהאי ימלא. אם יש לנו צורך במשטח עבודה נוסף, רצוי שיהיה מספיק רחב, ובנוסף לוודא שהאי מתוכנן בגובה המתאים. אי שצריך לספק מקום נוסף לעבודה, צריך להיות בגובה של השיש במטבח סטנדרטי, לא פחות ולא יותר. במידה והמטרה היא ישיבה סביבו כדלפק אכילה, יש להתייחס לגובה הכיסאות שניתן לשלב. ישנם סטנדרטים של כסאות בר המתייחסים לגובה של 110 ס"מ או של 90 ס"מ. לא מומלץ לחרוג מהמידות האלו בתכנון גובהו של האי. במידה ורוצים לשלב דלפק אכילה עם אפשרויות איחסון, חשוב לזכור להשאיר מקום לרגליים, אחרת לאכול סביב האי לא יהיה הדבר הנוח ביותר לעשות. ניתן לשלב מדפים או מגירות רק בצד אחד של האי – מעליו ומתחתיו, או לחילופין, לתכנן את האי כך שהדלפק עצמו יהיה גדול יותר מבסיס האי עליו יושב שטח האחסון, כך שקו הגימור של הדלפק יבלוט אל מחוץ לבסיס, ועל ידי כך ליצור מקום לרגליהם של היושבים.

יוצרים הרמוניה

דגש נוסף בתכנון צריך לתת לחומרים מהם עשוי האי. העיקרון החשוב בעיצוב פנים בכלל תקף גם כאן – יצירת הרמוניה. אם לא תיווצר הרמוניה בין האי לבין שאר הרהיטים והאביזרים המצויים במטבח, המראה הכללי יהרס, ונוכחות האי תגרע ולא תוסיף. עדיאל עיצובים הוא הכתובת להתייעץ עם המומחה איתו תרצו להתייעץ בנושא אי למטבח כפרי.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>