5 טיפים לעיצוב מטבחים כפריים

5 טיפים לעיצוב מטבחים כפריים

בחזרה למטבח הכפרי

מטבחים כפריים חזרו לאופנה – ובגדול. מדובר במטבחים שאופייניים לימים עברו – בין אם מדובר במטבח בסגנון פרובאנס ובין אם מדובר במטבחים אנגליים עתיקים. בכל מקרה שהוא, מדובר בעיצוב חמים, נעים לעין, משפחתי ושובה לב, אשר יכול לשנות לחלוטין את האווירה השוררת במטבח ואפילו את האווירה בין בני המשפחה. כיצד מעצבים את המטבח הכפרי המתאים ביותר לחלל העומד לרשותכם? טיפים ועצות על כך במאמר הבא.

הרמוניה עם כל חלקי הבית

אם בעבר המטבח היה חדר נפרד אשר העיצוב שלו יכול היה להיות שונה לחלוטין מעיצוב שאר החללים בבית, הרי שכיום השתנו פני הדברים. כיום, הרבה פעמים המטבח, הסלון ופינת האוכל מהווים חלל אחד, אשר העיצוב שלו צריך להיות הרמוני ונעים לעין. אין פירוש הדבר שהעיצוב צריך להיות אחיד לחלוטין, ושאין לשלב אלמנטים כמו צבעים נוספים או חומרי גלם אחרים- ועם זאת, רצוי שלא לשבור את הקו העיצובי הכללי ולהקפיד על מידה מסוימת של קוהרנטיות.

שימוש באלמנטים כפריים לעיצוב חללי הבית

כדי לשלב את הסגנון הכפרי בעיצוב המטבח והבית כולו, ניתן לעשות שימוש באלמנטים שונים המאפיינים סגנון זה. כך, למשל, ניתן לעשות שימוש בעץ מלא. עץ מלא הינו חומר יפה ונעים מאוד לעין, שכן הוא מקנה לחלל אווירה טבעית ונינוחה. יתרה מכך, מדובר בחומר גלם חזק ועמיד במיוחד, אשר יוכל להחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות גם אם עושים במטבח שימוש אינטנסיבי. ניתן לעשות שימוש בעצים שונים, ובכך לשחק עם הגוונים השונים שמספק הטבע. בנוסף, עבור משטחים מסוימים ניתן לצפות את העץ המלא בזכוכית או בציפויים אחרים.

תאורה נכונה שתשנה את האווירה במטבח

עוד אלמנט חשוב מאוד בעיצוב מטבחים כפריים הינו התאורה. באופן מסורתי, המטבח הכפרי הוא חלל שטוף שמש בבית צמוד קרקע. גם אם הבית שלכם אינו צמוד קרקע ואין לכם חלונות גדולים במטבח, ניתן ליצור מראה של חדר נעים, משפחתי ומואר באמצעות שימוש בתאורה נכונה- תאורה חזקה בגוונים צהבהבים תוכל ליצור את האווירה המתאימה של החמימות והכפריות.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>