אביזרים למטבח – לא מה שחשבתם

אביזרים למטבח – לא מה שחשבתם

כשאתם אומרים: אביזרים למטבח, על מה אתם חושבים? חלקנו חושבים על סירים ומחבתות וחלקנו על מוצרי החשמל. מעצבי מטבחים מקצועיים, לעומת זאת, חושבים על ה-כ-ל: הארונות ומה שיאוחסן בהם, הידיות שעל המגירות, גימורי הפרזולים, מיקום המדיח, ספרי הבישול והסירים, ומהו המיקום המתאים להם. כיוון שכך, בחרתי הפעם להתמקד באביזרים אחרים, אלה שמוסיפים למטבח את האופי שלו, והם פחות שימושיים ויותר אסתטיים.

אביזרים לקירות

אחד מעיצובי המטבח האהובים ביותר בישראל ובעולם כולו הוא מטבח כפרי באופן כללי, ומטבח בסגנון פרובאנס בפרט. מטבחים אלה מאופיינים בחלל רחב ידיים לבישול ואירוח יחד, משטחי עבודה גדולים, ומקומות אחסון נמוכים, כך שמרבית הקירות נותרים פנויים. הדרכים לקשט את הקירות הן רבות, וניתן להוסיף לקיר אריחים מעוטרים, פסי קישוט שונים, כתמי צבע מעניינים או חפצי נוי מגוונים כמו תמונות, עציצים ועוד. למטבחים הכפריים יתאימו, בדרך כלל, עציצים או חפצי נוי מאסיביים דוגמת כד חרס או ברזל, אבל לא רק. ניתן בהחלט לבחור תמונות קטנות או גדולות, בנושאים שונים, ולשלבן בעיצוב המטבח, או לבנות במקומות מסומים ארון או ארונות עץ עם דלתות זכוכית להנחת חפצי נוי.

אביזרי בישול

במטבחים של פעם היה נהוג לתלות אביזרים למטבח על ווים מעל או ליד משטח העבודה. בעיצובים מאוחרים יותר הוכנו במכוון פסי ברזל גדולים במרכזו של המטבח, מעל שולחן האוכל עליהם נתלו כל הסירים, המחבתות, התרוודים והמצקות למיניהן, ועד היום ישנםמקומות בהם המטבח מעוצב בצורה כזו, אולם יש במראה הזה עומס ויזואלי שאינו באופנה היום. אביזרי הבישול מאוחסנים היום, ברוב המקרים, בארונות, אך לעיתים ניתן להוסיף מספר אביזרים מצומצם לתלייה כקישוט במקום מסוים במטבח. כדי לשלב את התליית האביזרים במקום הנכון ובכמות המתאימה מומלץ להתייעץ עם מעצבי מטבחים מקצועיים.
אביזרים פרקטיים
ניתן לקשט את קירות המטבח גם באביזרים פרקטיים כדוגמת מדפי תבלינים. כאשר מדובר במטבח מאורגן היטב, ורוב הדברים מאוחסנים בארונות סגורים, אבזור מעניין יכול להיות על ידי מספר מדפים פתוחים לתבלינים, ספרים, או עציצים.
צמחייה
צמחיה היא תמיד אביזר רצוי, שמוסיף חן ונוי לכל מקום, למרות שלא חושבים עליה מייד כשאומרים אביזרים למטבח. במידה ויש לכם חלון גדול ושטוף שמש במטבח תוכלו לשלב בו, לדוגמא, אדניות עם פרחים או צמחי תבלין לשימוש שוטף. אבל גם אם אין באפשרותכם להניח אדניות, תוכלו תמיד למצוא מקום הולם לעציץ ירוק-עד או פרח עונתי מתחלף, שיוסיפו למטבח שלכם רעננות וחיוניות בלי הרבה מאמץ.

מוזמנים להתבונן בשלל מטבחים כפריים בגלרייה של עדיאל חן

 

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>