איך מעצבים מטבחים כפריים בסגנון פרובאנס?

איך מעצבים מטבחים כפריים בסגנון פרובאנס?

מטבחים כפריים באופן כללי מאופיינים בחמימות ובביתיות שהם משדרים ובשימוש בחומרים טבעיים. סגנון המטבח הכפרי הוא אולי הנפוץ ביותר, ומלווה אותנו כבר מאות שנים, כשבכל תקופה הוא זוכה לעדכונים התקופתיים. מה שרבים אינם יודעים הוא כי גם הסגנון הכפרי עצמו מתחלק לסוגים שונים, המתאפיינים בעיקר ממקום מוצאם. בסדרת המאמרים הקרובה נבחן מספר תתי סגנון של המטבח הכפרי. במאמר זה נסקור את סודות העיצוב של מטבח כפרי בסגנון פרובאנס.

פרובאנס – מקום מעורר השראה

מטבח כפרי בסגנון פרובאנס קרוי על שם חבל פרובאנס אשר בדרום צרפת, שם מוצאו. היופי המצוי בחבל ארץ זה, מושך אליו תיירים רבים מכל קצוות העולם, והוא מתאפיין בפסטורליות שלו, במרחבי הטבע הגדולים, בכפרים הקטנים החמימים והציוריים השוכנים בו, בשלווה ובשקט האופפים אותו, ביינות המשובחים פרי היקבים של חבל פרובאנס, באוכל המסוגנן במסעדות ובשווקים הצבעוניים שלו. לחיות במקום כמו חבל פרובאנס, משמעותו לחיות במקום מעורר השראה, ואכן גדולי האומנים יצאו מחבל ארץ זה, כמו: רנואר, מונה, ואן גוך ועוד. לכן, אין לתמוה כי מקום המעורר השראה כמו חבל ארץ זה יספק עיצובי מטבח מרהיבים ביופיים.
איפיוני מטבח כפרי בסגנון פרובאנס
המטבח הכפרי בסגנון פרובאנס, מצליח לשדר חמימות גדולה, ביתיות ומקום שנעים להיות בו, למרות גודלו. מטבח בסגנון פרובאנס הוא מטבח רחב ידיים המתאפיין בפריטים גדולים ומסיבים, הנצבעים בשתי שכבות של צבע רך ופסטלי לקבלת מראה עתיק, במיוחד לבן או שמנת, ובעלי עיטורים מסולסלים בעץ ופינות מעוגלות. במטבח זה חושבים על הפרטים הקטנים ביותר התורמים בהימצאותם לחום ולאהבה שמטבח זה מייצר, כגון: התבלינים, היינות, בקבוקי השמן, כלי המתכת התלויים ועוד, המהווים פריטי קישוט חשובים במטבח.
טיפים לעיצוב כפרי פרובאנסי
כדי להבטיח את החמימות והשלווה שאמורים לייצר מטבחים כפריים, יש להימנע מלעצב בסגנון הפרובאנסי מטבחים קטנים. הריהוט המגושם, וריבוי הקישוטים השימושיים שבמטבח זה ייצרו מחנק גדול בשטחים שאינם מספיק מרווחים. שימוש בתאורה רכה ירכך את המראה המסיבי והחזק, ויצור תחושה נעימה יותר. בעדיאל עיצובים תמצאו מטבח כפרי בסגנון פרובאנס, בהתאמה מיוחדת לבית שלכם ולטעם ולסגנון האישיים שלכם.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>