הסודות של עיצוב מטבחים קטנים

הסודות של עיצוב מטבחים קטנים

מטבחים קטני מימדים הם אתגר עיצובי, אך אין זה אומר כי עיצוב מטבחים קטנים חייב לכלול פשרות עיצוביות או פרקטיות. שמירה על כללי עיצוב נכונים יכולה להפוך את הגודל המצומצם ליתרון ולהפוך את המטבח הקטן לחלל משמעותי ביותר בדירה. לפניכם כמה מהכללים שיסייעו בידיכם להפוך את המטבח הקטן שלכם לפנינה עיצובית מחד, ולמקור הנאה רבה בבישול והכנת אוכל מאידך.
יופי או אופי – מה העיקר?
בכל האמור במטבחים, היופי והאופי חייבים ללכת יד ביד. העיצוב חייב להיות מוקפד מבחינה אסתטית, כמובן, אך דווקא בשל הצורך בפתרונות טובים יותר לאחסון ועבודה, הפונקציונליות של המטבח חייבת להיות מושלמת כדי להשיג מטבח נוח לעבודה ונעים לשהייה.

תקציב

עיצוב מטבחים קטנים אינו מעיד בהכרח על תקציב נמוך יותר מעיצוב חללי מטבח גדולים. אל תטעו לחשוב כי התקציב נמוך יותר מראש, מכיוון שנדרשים פתרונות מקוריים ויצירתיים. הקצו תקציב ריאלי לשיפוץ המטבח, מקסימום תופתעו לטובה.

חזון עיצובי

לכל אחד יש חזון עיצובי כלשהו לגבי המטבח שלו. כדי להגיע לתוצאה שתשביע אתכם רצון, כדאי לבנות חזון עיצובי ברור יחד עם איש מקצוע המתמחה בעיצוב מטבחים, היכול לתחום את החזון שלכם למציאות החלל הקיים מחד, ולתת לכם מתווה לעיצוב מטבח החלומות שלכם מאידך.

סדר עדיפויות

במטבח קטן אי אפשר להכניס את כל מה שחלמתם עליו. בדקו מהו סדר העדיפויות שלכם לגבי הפריטים שתזקקו להם במטבח. עיצוב מקצועי יאפשר לכם למצוא פתרונות חכמים ויעליים לרוב הדברים, תוך הפיכת סביבת העבודה לארגונומית, אך סביר להניח כי תיאלצו לוותר על כמה דברים.

 

חלל משותף

לא תמיד הדבר אפשרי, אבל במידה שהמטבח פתוח לשאר הבית, מומלץ להגדילו, בצורה אופטית לפחות, על ידי החלל הפתוח בינו לבין שאר הבית. ניתן למקם בחלל הזה אי לאוכל ועבודה או שולחן אוכל, כדי ליצור שותפות שהיא גם הפרדה בין החללים.

צבעוניות בשירות המטבח

שימוש בצבע הוא תמיד אלמנט משפיע על תחושת גודל החלל, במטבח ובכל מקום אחר בבית. כאשר מדובר על עיצוב מטבחים קטנים עדיף להשתמש בצבעים בהירים היוצרים תחושה של פתיחות ואווריריות מאשר צבעים כהים העלולים לתת תחושה של חלל קטן עוד יותר.

למגוון מטבחים כפריים מוזמנים לגלוש באתר של עדיאל עיצובים

 

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>