מטבחים כפריים – המדריך המלא

מטבחים כפריים – המדריך המלא

מטבחים כפריים נעשו בעבר בסגנון אחיד והיו בעלי עיצוב די מיושן, אולם כיום אנו זוכים ליהנות ממגוון הרבה יותר עשיר ורחב בתחום העיצוב הכפרי של מטבחים. להלן כמה מהסגנונות הבולטים והפופולאריים ביותר בתחום. סגנון פרובנס נחשב לאחד מבין הסגנונות הנפוצים ביותר במטבח הכפרי. אלו מטבחים שמיוצרים בפרובנס שבצרפת ומתאפיינים בחללים רחבי ידיים, חומרי גלם מגוונים דוגמת עץ, זכוכית ואבן ועוד שורה ארוכה של חומרים בעלי רמת עמידות גבוהה במיוחד. המטבח נהנה ממראה ביתי וחם תודות לגווני העץ והאבן.

מטבח בסגנון אנגלי

מטבח אנגלי נעשה בעבודת יד ומכאן עולה האפשרות עבור דיירי או בעלי הבית להוסיף נגיעות אישיות. אולם יש לציין כי אלמנטים כמו חום, עדינות ורוך הם הבולטים ביותר בכל מטבח אנגלי וכפרי. אם כן חשוב לא להפוך את הנגיעות האישיות לקיצוניות או וולגריות יתר על המידה. תכנון המטבח מחייב התייחסות מרכזית אל כמה פרמטרים שאינם מסתכמים אך רק בארונות המטבח אלא בכל החלל ובתוך כך גם הריצוף והקירות. תכנון ריצוף למטבח מחייב הקפדה מרבית על השתלבותו בצורה נאותה והרמונית באווירה הכללית שמשדר המטבח.

אופציות לריצוף וחיפוי המטבח

ריצוף מטבחים כפריים כולל שלוש אופציות מרכזיות להלן: ריצוף מעץ, ריצוף אבן טבעית או ריצוף באמצעות אריחים מצוירים. מי שמעוניין במטבח בעל אווירה כפרית וודאי יעדיף לבחור בריצוף מאבן טבעית ואילו מי שמעוניין במטבח בעל אווירה יותר חמה וביתית, וודאי יבחר בריצוף מעץ. את הקירות ניתן לצבוע או לחילופין לחפות. כאן יש לדאוג לקשר ולהתאמה הרמונית בין החיפוי או הצבע הנבחר לקירות לבין סגנון המטבח הכללי. חיפוי פרחוני לדוגמא יוכל להתאים למטבחים בסגנון צרפתי ואילו חיפוי מלבנים מפורקות יתאים למטבח יוקרתי.

עצות יעילות לתכנון המטבח

מטבחים כפריים נתפסו בעבר כמטבחים מיושנים עם עיצוב די אחיד ומשעמם, אולם מאז ועד היום השתנו פני הדברים וכיום אנו מבחינים במגוון עשיר של סגנונות עיצוב כמו למשל סגנון עיצוב צרפתי, אנגלי וכן הלאה. בעת תכנון המטבח יש להתייחס אל האלמנטים שצוינו לעיל ובנוסף להקפיד על קשר בין כלל רכיבי המטבח.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>