מטבחי עץ לגינה

מתחילים בתהליך של עיצוב גינה? מטבח בגינה הוא רעיון מעולה כשרוצים לבשל ולארח בחוץ. המטבח יכול להיות ממוקם במרפסת או במרחב הגינה. בדרך כלל עדיף למקם את המטבח בצד האחורי של הבית, במקום שבו מתכנסים בני המשפחה והחברים.

מטבחי עץ לגינה יחד עם דקים מעץ ופרגולות, מאפשרים אירוח מושלם לברביקיו כשמזג האוויר נעים ומאפשר זאת. את אזור המטבח החיצוני אפשר להאיר בלפידים, בשרשרת של מנורות, או בכל תאורה אחרת שתשרה אווירה חגיגית מיוחדת בחצר הבית שלכם.

מטבח הגינה יכול לשמש אתכם גם כשאתם מכינים בשר על האש או כשאתם מזמינים קייטרינג מוכן. המטבח יכול לכלול מלבד שולחן הכנות, גם כיור, תנור חשמלי וגז.

מיקום, מיקום, מיקום

אם החצר שלכם זעירה ונושקת לשכנים משני הצדדים, גם המטבח שתתכננו צריך להתאים למידות אלה. כאשר החצר גדולה יותר, תצטרכו לקחת בחשבון שיקולים נוספים, כמו מה יהיה המרחק בין מטבח הגינה לאזור ההגשה. חשוב לשמור על קנה מידה שימנע יצירת חלל חיצוני גדול מדי או קטן מדי עבור הבית שאותו המטבח משרת.

חישבו כיצד אזור הבישול ישפיע על המראה של החצר או הגינה שלכם – הן מתוך פנים הבית והן מתוך הרחוב. כמו כן, החליטו עד כמה רחוק, או קרוב אליכם, אתם רוצים שיהיה המרחב בין הבית שלכם והמטבח החיצוני. ישנם יתרונות וחסרונות לשניהם.

בניית מטבח חיצוני בסמוך לבית

נוחות היא יתרון גדול במקרה זה. יהיה לכם הרבה יותר פשוט, וגם פחות יקר, להפעיל את המים, החשמל והגז במטבח החיצוני כשהוא יהיה קרוב לבית. גם הובלת המזון החוצה תהיה קלה יותר. כאשר המטבח החיצוני מחובר לבית, אתם יכולים להשתמש באשנב או בחלון כדי להעביר את המזון מהבית החוצה.

יתרון גדול נוסף של מטבח חיצוני שמחובר לבית הוא שהחלל החיצוני יכול להיות מוגן מפני הגשם על ידי קירות הבניין. מטבח חיצוני שממוקם בין שני קירות הבית בצורה של האות ריש יוצר פינה מוגנת. במקרה זה גם הבלאי על מרכיבי המטבח יהיה קטן יותר. מצד שני, אולי במטבח שכזה לא תרגישו באמת בחוץ, כי הוא כל כך קרוב לבית.

לבסוף, למרות שתמיד חשוב לתכנן את המטבח החיצונים, דקים לעץ או פרגולות כך שיתאימו לסגנון של הבית שלכם, זה הרבה יותר קריטי כשהמטבח החיצוני למעשה צמוד לבית. במקרה זה חשוב לבחור בחומרי בנייה ובאלמנטים סגנוניים דומים למבנה הבית שלכם.

בניית מטבח חיצוני במרחק מה מהבית

אם אתם בוחרים לבנות את המטבח החיצוני רחוק יותר מהבית, יהיה לכם מרחב פעולה בכל מה שנוגע לפריסה, למרחב ולמראה הכללי. המטבח שלכם יכול להיות חלק ממבנה עצמאי עם גג שעומד בגינה. גזיבו או פרגולה על דקים מעץ הם אופציה טובה. חיסרון אחד של המטבח החיצוני המרוחק הוא הפגיעות שלו לפגעי מזג האוויר, כי הוא לא מוגן על ידי קירות הבית שלכם.