מטבח כפרי אקלקטי – חלום של ניגודים ושילובים

מטבח כפרי אקלקטי – חלום של ניגודים ושילובים

ייתכן ששמעתם בעבר את המונח אקלקטי בהקשרים אחרים לחלוטין מעולם המטבחים או מעולם העיצוב בכלל, והשימוש בו הוא אכן רחב ידיים. אקלקטי משמעותו לקטני, קרי ליקוט של אלמנטים שונים, בעלי אופי שונה ומאפיינים שונים וחיבור של כל האלמנטים יחד לכדי שלם אחד. השימוש בביטוי זה בעולם עיצוב המטבחים בא לבטא עיצוב מטבח המשלב בתוכו מגוון רחב של אלמנטים במטבח אחד, לרבות סגנונות עיצוב, גוונים, מרקמים, חומרי גלם, תקופות וכדומה. למעשה, אקלקטי הוא מעין סגנון עיצוב שאפשר ממש לאפיין אותו ממעש כמו מטבחים כפריים או מטבחים מודרניים קלאסיים.

שילוב של סגנונות, חומרי גלם וגוונים

את סגנון העיצוב האקלקטי ניתן ליישם במגוון סגנונות עיצוב ראשוניים, ובכלל זה גם בסגנון העיצוב הכפרי. מטבחים כפריים הם מטבחים שזוכים לביקוש רב מאוד, גם ואולי בעיקר באזורים עירוניים, כשהמטרה היא ליצור מעין פינה של טבע, פינה של תחושה, ריח ומגע עציים בתוך העיר הגדולה בה אנו מוקפים באספלט. המטבח הכפרי הוא מטבח שמשרה עלינו שלווה, נינוחות, אינטימיות ואווירה ביתית וחמימה, ומכאן הפופולאריות לה זוכים מטבחים בסגנון העיצוב הכפרי.

איזון של תחושות ומראות

יחד עם זאת, פרט לשימוש בעץ מלא, מטבחים כפריים כוללים עוד שורה של אלמנטים ומאפיינים כפריים קלאסיים, ועבור אנשים מסויימים, התוצאה המתקבלת עשויה להיות מעט כבדה מדי. במקרים אלה ניתן לעשות שילוב של מספר סגנונות עיצוב, שילוב של גוונים שמעניקים מצד אחד את תחושת הטבע הנינוחה, ולצידה את האווירה המודרנית הבהירה והאחידה, שילוב של חומרי גלם נוספים שיאזנו את התחושה העצית של העץ המלא וכדומה.

לקט הומוגני של אלמנטים מגוונים

בתוך הקטגוריה עצמה של מטבחים כפריים, ניתן למצוא סגנונות משנה רבים, לרבות מטבחים המדמים מטבחים בסגנון הכפרי העתיק וכוללים מאפיינים רבים של עץ מלא בעיבוד גס, אביזרי נחושת אותנטיים וכדומה, ולצידם גם מטבחים בסגנון כפרי, המשלבים קווי עיצוב מודרניים, מכשירי חשמל מודרניים בולטים וכדומה. הסגנון האקלקטי נועד לכאורה ליצור היתוך בין מגוון סגנונות ואפשרויות לכדי עיצוב אחיד והומוגני.

עיצוב על פי עקרונות מקצועיים

עדיאל עיצובים הינו מעצב המתמחה בתכנון, עיצוב וייצור מטבחים כפריים במגוון רחב של עיצובים, תוך הקפדה על תהליכים מקצועיים של עיצוב, בחירת חומרי גלם, גימור והרכבה. עדיאל הינו איש מקצוע מן השורה הראשונה, איתו תוכלו לשבת ולבנות תכנית עיצוב מלאה ליצירת מטבח אקלקטי אותנטי ומאוזן, שישלב בתוכו את כל מה שתמיד חלמתם עליו, ובכלל זה ישמור על האופי הכפרי האותנטי ועל עקרונות העיצוב המקצועיים בסגנון העיצוב הכפרי.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>