תכנון מטבחים כפריים, צעד אחר צעד

תכנון מטבחים כפריים, צעד אחר צעד

תכנון מטבח הוא תהליך לא קצר, שמצריך ראייה רחבה מצד אחד וירידה לפרטים מצד שני. עיצוב פנים, באופן כללי, מצריך מקצועיות גדולה וידע רב כיצד לתרגם את הרצונות והשאיפות של האדם, יחד עם צרכיו וציפיותיו, לכדי עיצוב חומרי של חלל, במקרה הזה מטבח. עדיאל חן, בעל חברת עיצוב מטבחים כפריים עדיאל עיצובים, מעצב, מתכנן ויוצר מטבחים בעבודת יד, ומספר לנו על תהליך התכנון של מטבח החלומות שלכם.

סוף מעשה במחשבה תחילה

לפני כל דבר אחר, אני נפגש עם בעלי הבית, הלקוחות, מכיר אותם ולומד מהם איך היו רוצים שהמטבח שלהם יראה ומה ציפיותיהם מהמטבח. אני שומע מהלקוחות מהי צורת העבודה שלהם במטבח, ולומד על העדפותיהם השונות, ורק אז אנו יכולים להתחיל לתכנן, ביחד, את המטבח.

סיעור מוחות משותף

לאחר ההיכרות בינינו, אנו מתחילים להעלות רעיונות יחד, ולשרטט, בצורה גסה, את מראה המטבח. לעיתים נזרקים לאוויר רעיונות רבים, ולעיתים נזרקות לפח סקיצות רבות עד שמוצאים את הכיוון המתאים.

שלב העיצוב

לאחר שנמצא הכיוון העיצובי המתאים, מתחיל שלב של תכנון מטבח בפועל. העיצוב משורטט, כמובן, בצורה מפורטת,וכל שלב מאושר על ידי הלקוחות. יחד, אנחנו מלטשים את הרעיון שוב ושוב עד לכדי קבלת התכנון המושלם שמוליד את מטבח החלומות של הלקוחות. בשלב זה אני, כמעצב ומתכנן המטבח, מביא את הפתרונות הדרושים, בהתאם לסגנון העיצוב ולתנאי החלל וגודלו. לדוגמא: במטבח קטן יש למצוא פתרונות אחסון חכמים ומשטחים נשלפים. הכל, כמובן, בהתאם לצרכי הלקוחות ובקשותיהם.

התאמת צבעים

לאחר סיום השרטוטים והתכנון על הנייר, מעבירים את התכנון להדמיייה ממוחשבת ובוחנים את התאמות הצבעים הרצויות. התאמת הצבעים היא חלק חשוב ביותר בעיצוב פנים, והתאמה לא נכונה של הצבעים עלולה ליצור חוסר שקט גדול שישרה החלל על הנוכחים. היום, בעידן ההדמיות הממוחשבות, קל יותר לערוך שלב זה והוא נעשה פשוט ביותר.

תאורה

תאורה היא הדבר האחרון שמתכננים, אך זה לא אומר שהיא אינה חשובה. בעת תכנון המטבח יש להשקיע מחשבה גם בשילוב התאורה הנכונה, הן במחינת סוג התאורה וצבעה, והן מבחינת המיקומים של גופי התאורה. בדרך כלל אני ממליץ על מקור תאורה אחד מרכזי וחם, ותאורה נוספת על משטחי העבודה, אך בכל כלל יש יוצאים מהכלל, כמובן, ולעיתים תנאי השטח מחייבים תאורה אחרת.

התוצאה הסופית

התוצאה הסופית, מטבח מושלם ללקוח מרוצה, היא תוצאה של שיתוף פעולה לכל אורך הדרך. ללא שיתוף פעולה מלא ביני לבין הלקוח התוצאה לעולם לא תהיה טובה. עם סיום התכנון המשותף אני ניגש למלאכת בניית המטבח ורהיטיו השונים, לפי העיצוב המוסכם. ההשקעה בכל פרט, החל מהשלב המשותף של תכנון מטבח, דרך שלבי הביצוע בפועל, ועד לגימורים ולהרכבת המטבח במקומו בצורה מושלמת, הם שהופכים את התוצאה הסופית למושלמת, על פי אמות המידה של הלקוח ושלי גם יחד.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>